ВАТ "Київгаз"

Фахівці компанії «ABBYY Україна» впровадили систему автоматичного розпізнавання квитанцій на оплату газу у ВАТ «Київгаз». Раніше квитанції оброблялися вручну, що істотно уповільнювало взаєморозрахунки із споживачами і створювало додаткову роботу по звірці взаєморозрахунків для співробітників ВАТ «Київгаз».

Після оплати квитанції її права частина («корінець») залишається у поштовому відділенні або банку, а потім передається у ВАТ «Київгаз» для обробки даних на рахунку і аналізу отриманих грошових коштів. Щомісяця у Києві оплачується близько 50 000 таких квитанцій. Для ручної обробки цієї інформації знадобилося б не менше 25 операторів. Тому у ВАТ «Київгаз» було прийнято рішення автоматизувати процес обробки квитанцій. Це завдання було вирішене за допомогою системи введення форм ABBYY FormReader.

Розробка системи автоматизації велася фахівцями компанії «ABBYY Україна» спільно з фахівцями ВАТ «Київгаз». Проект впровадження ABBYY FormReader стартував на початку 2008 року. Фахівці «ABBYY Україна» і ВАТ «Київгаз» налаштували і адаптували систему для вирішення конкретного завдання: були розроблені спеціальні правила перевірки даних, створений зручний інтерфейс користувача. З листопада 2008 року почалася промислова експлуатація системи автоматизованого введення даних. Тепер комплекс з обробки квитанцій працює на повну силу і обробляє весь обсяг інформації.

Введенням «корінців» квитанцій в систему ВАТ «Київгаз» займається п'ять операторів. Рахунки спочатку скануються з обох боків, потім система передає їх зображення на сервер розпізнавання, де відбувається автоматичне розпізнавання рукописного тексту - показників лічильників і проплаченої суми. Після цього система ABBYY FormReader перевіряє, чи збігаються контрольні суми на кожному рахунку. Зазвичай близько 40% рахунків оформлені з помилками з вини людей, які їх заповнювали. З такими випадками розбирається співробітник ВАТ «Київгаз» - зображення таких рахунків автоматично передаються на станцію корекції. А дані з 60% рахунків, заповнених правильно, відразу потрапляють у базу даних ВАТ «Київгаз». Досвід впровадження подібних проектів показує, що з часом ситуація із заповненням квитанцій покращиться: споживачі будуть робити менше помилок.

«Автоматизація дозволила нам досягти високої достовірності інформації щодо взаєморозрахунків із споживачами у нашій базі даних, а також істотно збільшила швидкість обробки квитанцій, - говорить директор департаменту інформаційних технологій ВАТ«Київгаз» Олексій Владимиров. Тепер оператор не набирає на клавіатурі дані з усіх рахунків, а тільки перевіряє дані в 40% рахунків, що підлягають виправленню. Крім того, автоматична перевірка даних дозволяє практично виключити вплив людського фактора при введенні». Також ВАТ «Київгаз» створив електронний архів зображень оброблених квитанцій для швидкої звірки взаєморозрахунків із споживачами.

Коротка довідка: ВАТ «Київгаз» - лідер серед регіональних газотранспортних компаній України. «Київгаз» - стратегічна складова системи життєзабезпечення столиці. Підприємство транспортує та постачає газ, забезпечуючи блакитним паливом промислові, комунально-побутові господарства та населення столиці. Головне завдання компанії полягає в безперебійному та безаварійному газопостачанні міста. «Київгаз» - енергетична артерія, яка постачає блакитне паливо до житла киян і на підприємства, через турбіни «Київенерго» освітлює будинки та вулиці столиці, запускає насоси «Київводоканалу». «Київгаз» займається проектуванням, будівництвом, ремонтом підземних і наземних газопроводів, внутрішньобудинкового газового обладнання, установкою лічильників, обслуговуванням котелень тощо. ВАТ «Київгаз» обслуговує майже 4,5 тисячі кілометрів газопроводів високого, середнього та низького тиску, понад 1300 газорегуляторних пунктів, 650 станцій катодного захисту.


Повернутися до списку

`